Busexpo

A HVG.hu tegnap megjelent cikkében járt utána, hova tarta a magyar buszgyártás és kik a képviselői.

A hazai autóbuszgyártás fellendítésére meghirdetett nemzeti buszgyártási stratégia lassan csak szép illúziónak fog tűnni, ugyanis a beharangozott számok (a legyártott buszok számát 3000-3500 darabban szabták meg) egyáltalán nem érték el az alsó küszöböt sem.

A kormány részéről a szándék ugyanakkor még fennáll, valamint a Volán-társaságok (2015 eleje óta Közlekedési Központok) is igénylik az új típusokat a modernizáció jegyében. Az egyetlen problémát a magyar gyártok hiánya okozna, ugyanis a piacon összesen két gyártó rendelkezik engedéllyel sorozatgyártásra, az egyik a győri Kravtex, a másik pedig a budapesti Ikarus Egyedi.

A nagy kérdés, vajon fog-e létezni a jövőben magyar buszgyártás Ikaruson túl is? A hazai gyártás kérdéseit járta körbe részletesen a HVG.hu, amelyet teljes terjedelmében itt olvashatnak el.

Vissza a főoldalra