Busexpo

25 magyar gyártmányú helyközi busz szállítására nyert lehetőséget a Credobust gyártó Kravtex-Kühne Csoport és a Budapest Lízing Zrt. a Volán Buszpark Kft. tenderén. A magyar fejlesztésű, Mosonmagyaróváron és Győrben gyártott Inovell 12 típusú buszok normál méretű csomagtérrel, klímával és modern utasinformációs rendszerrel készülnek, üzemeltetésük pedig az alacsony üzemanyag-felhasználás miatt rendkívül gazdaságos és környezetbarát. A gyártónak 70 napja van a buszok átadására, amelyek kora tavasztól folyamatosan állnak forgalomba a DDKK Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt.-nél.

A Kravtex Kereskedelmi Kft. és a Budapest Lízing Zrt. a Volán Buszpark Kft. nyílt közbeszerzési eljárásán nyert lehetőséget összesen 25 új helyközi autóbusz lízingbe adására és szállítására. A buszok átadását a gyártó 70 napra vállalta, így kora tavaszig az összes új jármű forgalomba állhat a DDKK Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. viszonylatain.

A nyertes típus, a Credobus Inovell 12 padlómagassága normál méretű csomagteret biztosít, miközben alacsony lépcsői megkönnyítik az utasoknak a fel- és leszállást. A két tulajdonság kombinációja univerzálisan alkalmazhatóvá teszi a helyközi járművet elővárosi és akár hosszabb belföldi viszonylatokon.

 

 

A buszokat egységesen környezetkímélő FPT motorral, robotizált sebességváltóval és nagy teljesítményű klímaberendezéssel szerelik, emellett GPS vezérlésű utasinformációs rendszerrel is ellátják, amely 19 colos monitoron jeleníti meg a valós idejű utazási információkat. A fejlett fedélzeti diagnosztikai rendszer bővítésével az üzemeltetők akár valós időben, online is nyomon követhetik a jármű- és menetadatokat, így az autóbusz könnyen illeszthető a meglévő flottamenedzsment rendszerekbe.

A magyar fejlesztésű és döntően magyar részegységekből készülő buszok vételár arányos magyar értékhányada eléri a 70 – 75 %-ot, amely a legmagasabb a piacon. A buszgyártás közvetlenül 500-nál is több embernek ad munkát Mosonmagyaróváron és Győrben, a Credobus magyar beszállítóinál pedig hozzávetőleg ugyanennyien dolgoznak. A komplett önhordó vázszerkezeten, és a beépülő fém alkatrészek szettjein (Kühne) túl magyar terméknek számítanak a futóművek (Rába), egyes sebességváltók (ZF - Eger), utasajtók (Ikarus Szegedi Alkatrészgyártó), oldalüvegek és szélvédők (OROSházaGLAS, Hirschler), üvegszál erősítésű műanyag alkatrészek (Tálos), a műpadló (Graboplast), és egy sor további alapanyag és alkatrész (Alexovics, Semperform).

A Credobus 2016 óta az ágazatban példátlan eredményeket ért el: fokozott K+F+I tevékenysége révén új speciális termékekkel (egészségügyi szűrő- és rendőrbuszok) lépett piacra, és két és fél év alatt több mint 600 új magyar buszt adott át, amellyel közvetve és közvetlenül 200 új munkahelyet teremtett.

A cégcsoport az újabb szállítási lehetőségre is úgy tekint, mint a buszgyártás további fejlesztésének lehetőségére: a 2020-ig tartó cégcsoport szintű beruházási programban mintegy 2 milliárd forint összértékű építési- és gyártástechnológiai fejlesztés fog megvalósulni teljes egészében saját forrásból. Győrben 1000, Mosonmagyaróváron további 4000 négyzetméterrel bővül a meglévő autóbuszgyártó csarnok, modernizálják és indukciós kemencével szerelik fel az 1879-ben alapított öntödét, valamint stratégiai gépbeszerzésekkel (kombinált lemez- és csőmegmunkáló lézervágó, CNC daraboló centrum, CNC élhajlítók) növelik a termelés hatékonyságát.