Busexpo2019


drivingcamp Hungary, Zsámbék

Kiállítónak jelentkezem Látogatónak regisztrálok Konferenciára jelentkezem

A Hankook SmartCity AU04+ abronccsal a gyártó bemutatja első elektromos autóbuszokhoz gyártott specifikációját. A Hankook ezzel többek között az elektromos városi buszok számára megfelelő abroncsmegoldások iránti növekvő igényeket igyekszik kielégíteni.

Mivel ezek a járművek az akkumulátoraik miatt általában nagyobb tömegűek a hagyományos hajtású buszoknál, nagyobb terhelhetőségi index-szel rendelkező abroncsokat igényelnek. Az akkumulátor energiaveszteségének a lehető legalacsonyabb szinten tartásához a SmartCity AU04+ gördülési ellenállása is rendkívül kismértékű. A belvárosi Stop-and-Go forgalomban az autóbusz abroncsoknak különösen nagy igénybevételt kell elviselniük; ezért az új elektromos busz abroncs fejlesztése során figyelembe kellett venni a megfelelő vállszélességet és –szerkezetet a kiemelkedően egyenletes kopás érdekében. A négy évszakos SmartCity AU04+ abroncshoz tervezett futófelületi mintázat korlátlan téli használatot tesz lehetővé, amit a hópehely szimbólum (3PMSF) is jelöl. Az új városi autóbusz abroncs mérete természetesen hagyományos hajtású városi buszokhoz is megfelel.

A Hankook bővíti abroncsválasztékát a városi/ menetrend szerinti autóbuszforgalom területén. A prémium abroncsgyártó most először kínál az elektromobilitáshoz optimalizált városi autóbusz abroncsot 315/60 R 22,5 méretben. A SmartCity AU04+ abroncs különösen alacsony gördülési ellenállásával tűnik ki, és ezzel elősegíti az elektromos hajtású városi buszok akkumulátorainak kímélését. Az akkumulátor tömegéből adódó nagyobb járműtömeg miatt az abroncs a rendkívül stabil szövetváz mellett nagyobb, 154/148J (156/152F) teherbírásra is képes, ami tengelyenként 8 tonna súlynak felel meg. A szokványos teherbíró képesség ennél a méretnél általában csak 7 tonna tengelyenként.

Az új autóbuszabroncs fejlesztése során figyeltek a magas vonóerőátvitelre és fékteljesítményre is, különösen nedves útfelületen. Klaus Krause, az Európai Kutatási és Fejlesztési Központ vezetője szerint „a hagyományos belsőégésű motorokkal szemben az elektromotor képes arra, hogy azonnal rendelkezésre állítsa a teljes forgatónyomatékot. A jármű és így az abroncsok is gyorsabban reagálnak a sebességváltozásra vagy a változó útviszonyokra. Az elektromos hajtású járművek abroncsai ennek következtében nagyobb igénybevételnek vannak kitéve. A nagy tapadási szint által elkerüljük az abroncs szabálytalan kopását, anélkül, hogy le kellene mondanunk az optimális futásteljesítményről.“

A magas futásteljesítményt többek között a tovább optimalizált cikk-cakkos mintaárkok biztosítják, melyek a módosított elrendezésnek köszönhetően nagyobb mintaelem-merevséget tesznek lehetővé. Az állandó indulás és megállás a városi forgalomban erőteljesen és szabálytalanul veszi igénybe az abroncsokat. „Ezért a SmartCity AU04+ esetében a vállrész szélességet és szerkezetét a megnövekedett igénybevételnek megfelelően módosítottuk, amivel még egyenletesebb kopást értünk el. Az új futófelületi keverék javított molekulaszerkezetének köszönhetően lényegesen javult az abroncs hőállósága, és ennek köszönhetően hosszabb az élettartama is“ – fűzi hozzá Klaus Krause.

A SmartCity AU04+ a biztonsági követelményekkel összhangban tovább erősített oldalfallal is rendelkezik. Ez védi az abroncsot a városi forgalomban gyakran elkerülhetetlen, járdaszegéllyel való ütközés általi sérülésekkel szemben: „Éppen az elektromos buszok abroncsai esetében, melyek a rendszernek köszönhetően közvetlenebbül gyorsulnak ­- és ezzel agresszívabb kapcsolatba kerülnek a járdaszegélyekkel - különösen fontos a megerősített oldalfal az abroncs megfelelő védelme érdekében“ állítja Klaus Krause.

 

Forrás: Hankook Tire - Mediacenter

Vissza a főoldalra