Busexpo2019


drivingcamp Hungary, Zsámbék

Kiállítónak jelentkezem Látogatónak regisztrálok Konferenciára jelentkezem

A győri-mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne Csoport május 8-án, a zsámbéki Busexpo kiállításon mutatja be többfunkciós autóbusz típuscsaládjának új generációját, amelynek korábbi változataiból már több száz üzemel Magyarországon.

Az új, 19,5 colos kerékrendszerű Credobus Inovell+ utasterét és padlókialakítását műszaki paraméterek világviszonylatban is egyedülálló együttese jellemzi. Ennek köszönhetően ez az első ultrakönnyű konstrukciójú autóbusz a piacon, amely egyesíti a helyközi és a távolsági autóbuszok előnyeit, felhasználási területe pedig a legtöbb menetrendszerinti és különjárati alkalmazásra kiterjed.

A 13 méteres, 55 ülő utas szállítására alkalmas bemutatóbusz saját tömege legalább 1.500 kg-mal alacsonyabb az összes ismert európai gyártó azonos kategóriájú termékével összehasonlítva. Ennek köszönhetően 15 %-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és mintegy 8,5 tonnával alacsonyabb az éves CO2-kibocsátása.
Az Inovell+ több mint 15 féle biztonsági rendszerrel van felszerelve, köztük radartechnológiás vészfékasszisztenssel, amely szükség esetén automatikus vészfékezés végrehajtására is képes. A fejlett biztonsági rendszerek iskolások szállítását is lehetővé teszik.

A busz komplett vázszerkezete és fém alkatrészei, futóművei, sebességváltója, valamint műanyag komponensei és a beépülő üveg gyártmányok is mind magyar termékek. Vételárához viszonyítva csupán 20 - 25 % az import részarány. A Kravtex-Kühne Csoportnál azzal számolnak, hogy a rendkívül gazdaságos, környezetkímélő, és szinte minden városközi mobilitási igényt kielégítő magyar busz néhány éven belül a közszolgáltatók alaptípusává válik, és az elődmodellekhez hasonlóan országszerte elterjed.

Az ultrakönnyű Inovell+ a 13 méteres, 2 tengelyes, normálpadlós kategóriában a legkönnyebb autóbusznak számít. Saját tömege - a jelenleg hozzáférhető adatok szerint - bármely kategóriatársával összehasonlítva legalább 1.500 kg-mal alacsonyabb, amely kiemelkedő konstruktőri teljesítmény eredménye. Az alacsony saját tömeg és a tömegoptimalizált főegységek minimum 15 % üzemanyag-megtakarítást és 8,5 tonnával alacsonyabb éves CO2-kibocsátást tesznek lehetővé.
Az Inovell+ koncepciója összhangban van az Európai Parlament nehézgépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről szóló legújabb döntésével, amelynek értelmében az új teherautók és buszok által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét 2025-re 15 százalékkal, 2030-ra pedig 30 százalékkal kell leszorítani a 2019-es szinthez képest.

 

 

Az Inovell+ családban a Busexpón bemutatásra kerülő 13 méteres, növelt hosszúságú variáns mellett 10 méteres kompakt, és a 12 méteres, normál változat is megtalálható lesz. A gyártó szerint kezdetben a 12 méteres lehet a legnépszerűbb változat, amelynek sorozatgyártására 2019. végig felkészül a cégcsoport.
A 13 méteres bemutatóbuszban 55 komfortos, dönthető és oldalirányban széthúzható utasülés található, amelyekhez egyenként 2 db USB töltő is tartozik. A döntően 750 mm-es üléstávok az összes belföldi viszonylaton kényelmes utazást biztosítanak.

 


Az Inovell+ a helyközi és távolsági vonaljáratos alkalmazások mellett különjárati feladatok elvégzésére is alkalmas. Sokoldalúsága révén nemcsak a Közlekedési Központok és a Volánbusz igényeinek felel meg, hanem például állami szervezetek és önkormányzatok is használhatják.

A gyártó arra ösztönzi a busz potenciális felhasználóit, hogy a megosztásos gazdaság modelljéből kiindulva egymással megosztva használják a járművet, és érjenek el nagyobb kapacitáskihasználást, miközben ugyanazt az eszközt és járművezetőt alkalmazzák. A busz megosztása nemcsak a gazdaságosságot növeli, hanem megoldást jelenthet a járművezetők hiányára is.

 

Credobus sajtóközlemény

Vissza a főoldalra