Busexpo

A Pannon Volán közbeszerzési eljárásában egyedüli pályázóként a magyar tulajdonú Kravtex kapott megbízást 60 busz gyártására.

A Kravtex ezzel egy csaknem 3 milliárd forintos üzlethez jutott. A cég legutóbbi mérlegbeszámolója 2013-ból való, akkor az egész éves árbevétele 8,4 milliárd forint volt. A vállalat kereskedelmi igazgatója, Stemler József korábban úgy nyilatkozott, hogy évente kö­rül­be­lül 500 au­tó­busz gyártására van ka­pa­ci­tá­suk egy mű­szak­ban, de örül­nének, ha leg­alább 150-re valóban lenne megrendelés. Ebből most hatvanat már most letudott a Kravtex.

A Pannon Volán a Magyar Fejlesztési Bank hiteléből tudja megvásárolni a buszokat, amelyekből a pécsi telephelyre 35 darabot, a kaposvárira 12-t, a szekszárdira pedig 13 darabot szállítanak.

A Kravtex az el­múlt évek­ben mint­egy 4 mil­li­árd fo­rintból fejlesztette a buszgyártást, és így Magyarország leg­na­gyobb au­tó­busz­gyár­tó cég­cso­port­já­vá vált.

A Kravtex 1992-ben alakult, és akkor az orosz piacról hirtelen kivont magyar termékek, az Ikarus autóbuszok és a Rába járművek alkatrészeinek exportjával foglalkozott. A cég 1994-ben kezdett bele a buszfelújításba, a BKV leselejtezett Ikarus 280-as autóbuszait újította fel, és juttatta el a volt Szovjetunió országaiba. A cég alapítója és ügyvezetője, Krankovics István 1997-ben többségi tulajdont vásárolt első munkahelyének részvényeiből, a bajban lévő Kühne Mezőgazdasági Gépgyárból. A mosonmagyaróvári gyár a Rábából való kiválás után fizetésképtelenné vált, de Krankovics a cseh SOR Libchavy cég licencének megvásárlásával elkezdte az autóbuszgyártást, és abba a mezőgépgyárat is bevonta.

Krankovics István Győr-Moson-Sopron megye leggazdagabb embere, több mint 10 milliárdos vagyonával.

Forrás: vs.hu

Vissza a hírekhez