Busexpo

A világon bárhol megállja a helyét.

Bemutatta magyar fejlesztésű, Mercedes-Benz alvázra épülő városi, elővárosi autóbuszát az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. A debreceni Határ úti ipari parkban működő vállalat életében azonban nem csupán ezért volt jeles a mai nap, hanem azért is, mert ugyanekkor átadták a cég új oktatási, fejlesztési központját, illetve kísérleti üzemét is.

És ez még csak a kezdet: jövőre a déli ipari parkban felépül egy ennél jóval nagyobb buszgyár, ahol évente 1000 járművet készítenek majd.

Kossa György, az Intertanker Holding Zrt. elnök-vezérigazgaztója a csütörtöki ünnepségen elmondta: 2016-ban hosszútávú együttműködést kötöttek a Daimler AG. leányvállalatának, az EvoBus GmbH magyarországi vezérképviseleteként és kizárólagos importőreként működő EvoBus Hungária Kft-vel, amelynek eredményeként készült el a mai kor követelményeinek mindenben megfelelő autóbusz prototípusa.

A Mercedes-Benz alvázra épülő 12 méteres, 3 ajtós alacsonypadlós REFORM 500 LE névre keresztelt városi, elővárosi buszt EURO6-os dízelmotorral és hatsebességű automata váltóval szerelték fel.

Kossa György elmondta azt is: összesen 12 féle kivitelben gyártanak majd járműveket, többek között helyközi-, elővárosi-, városi- és turistabuszokat.

A cég új oktatási, fejlesztési és kísérleti üzeméről szólva megjegyezte: ez lesz a vállalat kutatás-fejlesztési központja, de a modern járműgyártással kapcsolatos duális képzés feltételeit is megteremtették.

A fejlesztés első fázisában 250-300 új munkahelyet hoztak létre a városban, jövőre pedig, miután elkészül a déli ipari parkban egy 150 ezer négyzetméteres gyár, további 800 embernek adnak majd munkát, és onnantól kezdve évente mintegy 1000 autóbuszt gyártanak.

Papp László, Debrecen polgármestere többek között arról beszélt, hogy a mai nappal léptéket vált a debreceni gazdaság, hiszen egy új iparág honosodott meg azzal, hogy a járműgyártás is elindul a városban. Fontos üzenetnek nevezte, hogy egy magyar vállalat a nemzetközi piacokon is versenyképes autóbuszok gyártásával válik szereplővé, elhelyezve ezzel Debrecent a járműgyártás világtérképén.

Megjegyezte: a beruházás újabb vonzerőt jelent a város és az ágazat iránt érdeklődő fiatalok számára is.

Tízmilliárdokat ad a kormány

A kormány célja a helyi- és a helyközi közúti közösségi közlekedés elöregedett járműparkjának megújítása - mondta a gazdasági miniszter az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett autóbusz-termékcsalád első típusának bemutatóján és a cég oktatási, fejlesztési központjának és kísérleti üzemének csütörtöki, debreceni átadásán.

Varga Mihály emlékeztetett: a kormány másfél évvel ezelőtt határozott a magyarországi autóbuszgyártás újjáépítéséről. A nemzeti buszgyártási stratégia hitellel, támogatással és piacokkal segíti azokat a belföldi autóbuszgyártókat, amelyek magas minőségben állítják elő a járműveket - hangsúlyozta, hozzátéve, hogy a közlekedési vállalatok figyelmét az ilyen gyártású buszok beszerzésére hívják fel. A stratégiában a kormány vállalta, hogy az első három évben 30-35 milliárd forinttal támogatják az ágazat szereplőit

- tette hozzá a miniszter.

Kósa Lajos a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter hangsúlyozta: az autóbuszgyártás a Debreceni Egyetem műszaki képzésének is új lendületet adhat, lehetőséget teremt arra, hogy az egyetem a hazai műszaki felsőoktatás legjobbjai közé kerüljön.

 

 

Forrás: Civishir.hu

Vissza a kezdő oldalra